Forløb til børn og unge med skolevægring


 
 
Skolevægring er ofte en kompleks problemstilling, der kan have mange forskellige årsager, som f.eks. mangel på selvværd, trivselsproblematikker eller psykosociale vanskeligheder.

Det handler derfor om at opbygge tilliden mellem eleven og skolen, ved hjælp af relationsdannelse, genopbygge selvværd og eventuelle terapiforløb.

 

Skræddersyede forløb

Heldagsskolen Lindersvold kan tilbyde skræddersyede forløb til børn og unge med skolevægring, da vi har stor erfaring i at arbejde med denne type problematikker.

Et sådant forløb kan indeholde:

  • Besøg og undervisning i hjemmet
  • Aktiviteter, der fremmer relationsdannelsen og skaber tillid mellem eleven og de voksne på skolen, som f.eks. ture og udflugter.
  • Gradvis udslusning i et lille, overskueligt klassemiljø, evt. først nogle kortere perioder ad gangen som gradvist øges
  • Periodevis enkeltmandsundervisning ved behov
  • En individuelt tilrettelagt undervisningsplan, der tilgodeser den enkelte elevs faktiske faglige standpunkt og giver mulighed for at opbygge selvtillid i forhold til skolearbejde

En tidligere elev på skolen har skrevet en lille artikel om, hvordan han blev hjulpet ud af sin skolevægring. Du kan læse artiklen her.

Du er altid velkommen til at henvende dig for at høre nærmere om hvilke muligheder vi kan tilbyde til lige netop dig eller dit barn.

BLOG

 

Læs de seneste artikler her

 

Barnet før diagnosen

Barnet før diagnosen

Heldagsskolen Lindersvold har stor erfaring med børn med autisme og andre diagnoser. Forstander Marianne Grim fortæller, at skolens medarbejdere altid ser barnet før diagnosen.

Det bedste var at hjælpe de andre

Det bedste var at hjælpe de andre

Det er ikke præmierne, Emil husker bedst. Men oplevelsen af at kunne hjælpe sine kammerater. En heldagsskoleelev fortæller om sine oplevelser til OL i efteråret 2022.

ADRESSE

Heldagsskolen på Lindersvold
Lindersvoldvej 5A
4640 Faxe

CVR 32584292

KONTAKT OS

Forstander
Birgitte Bugge
birgitte@lindersvold.dk
51 21 75 59