Omgivelser og faciliteter

Lindersvold ligger på kanten af Præstø Fjord, kun få kilometer fra Faxe by.

Skolecentret Lindersvold er en gammel herregård, ca. to km fra vandet med store parkområder, der indbyder til boldspil, dyrkning af grøntsager og hygge ved bålpladsen og værksted til sløjd- og metalarbejde.

Vi har også skolehaver med tilhørende hønsehold, hvor vi dyrker vores grøntsager.

Naturen ligger os på sinde og vi drager den så meget som muligt ind i vores hverdag.
Naturklassen (indskolingen) har sit eget grønne undervisningsmiljø omkranset af træer og buske. Her er to pavillioner, gyger, trampoline, højbede og heste og får lige om hjørnet.

Vi har en dejlig gårdsplads med græsplæner og delvis belagt med  brosten, i typisk herregårdsatmosfære, hvor vi nyder at spise ude, når vejret tillader det.

Indenfor er der store, lyse klasseværelser, værksteder, en café, et bordtennisrum og en gymnastiksal.