Værdigrundlag

Vi mener, at det, der driver den personlige udvikling hos den enkelte, er den sunde relation mellem eleverne, lærerne og de øvrige medarbejdere.

Derfor er det vores mål at skabe en skole, der kan byde på trygge rammer, nære relationer og hvor der er højt til loftet.

Vi mener også, at alle kan bidrage med noget, og vi lægger derfor stor vægt på at opbygge et sundt fællesskab, som alle kan være en del af.

Vi lægger vægt på et godt samarbejde med hjemmet/opholdsstedet.

Menneskelige, faglige og personlige kompetencer går hånd i hånd

Vi ser det enkelte menneske som en helhed, derfor lægger vi vægt på at styrke og udvikle alle sider af eleven.

• De menneskelige og sociale egenskaber såsom livsglæde, tolerance, ansvarlighed, samarbejdsevne og selvværd
  • De faglige færdigheder i de boglige, naturfaglige, sproglige, kreative, kropslige og praktiske fag
  • De personlige egenskaber, som f.eks. selvstændighed, evne til refleksion og omtanke, gåpåmod og vedholdenhed