Til vores nye elever

Kære nye elev

Hver elev er unik og du kommer til skolen fordi der er brug for noget nyt og anderledes.

Det kan være du kommer fra en hverdag uden skolegang i lang tid, eller fra en stresset hverdag på en skole hvor du har haft svært ved at finde dig til rette. Det kan være du har gået på flere forskellige skoler, hvor der nu skal noget andet og anderledes til.

Vores erfaring er at vi sammen med dig som ny elev skal arbejde med disse spørgsmål:

Der skal findes en god plads til dig på skolen hvor du føle dig hjemme.

Derfor vil vi meget gerne vide hvad du interesserer dig for. Hvad gør dig glad og hvad synes du kan være en god start.

Det kan være du skal være i en lille klasse sammen med nogle få elever. Det kan være at du er god til at tegne eller har en helt særlig hobby. Har du brug for en tydelig struktur hvor dagen på forhånd er aftalt.

Vi vil gerne vide det så vi kan finde en god plads til dig.

Venskab og fællesskab

Når du er startet, går det også ud på at få nogle gode venner.  Mange elever der starter her har det som et stort ønske.

De kommer måske fra en lang periode væk fra skolen med for meget ensomhed hjemme foran skærmen. – Eller fra en skole hvor der har været mobning og hvor hverdagen har været hård.

Gode venner får man selvfølgelig ikke forærende. Du skal gøre dit og vi vil også gerne hjælpe til.

Undervisning som passer til netop dig

Og så skal der gang i god undervisning. Vel og mærke en undervisning der passer til dig.

Vores undervisning tager udgangspunkt i hvor du er, og sådan er det for alle eleverne i klassen.

Vi arbejder ud fra at undervisningen veksler mellem teori og praksis. Det vil sige, at du ikke skal sidde for længe i klassen, men også kommer til at får praktiske opgaver og gode oplevelser i skolens hverdag. Ofte starter vi bussen op og tager afsted ud for at lære noget nyt væk fra skolen. Eller så tager vi i skoven for at lave bål, klatre i træer eller bare nyde alt det spændende vi kan finde der.