Mikkel fortæller om sin tid på Lindersvold

Mit navn er Mikkel, og nu vil jeg gerne fortælle lidt om mig selv og min tid på Lindersvold.

Jeg kom til Lindersvold for ca. 1½ år siden. Dengang var jeg meget indelukket, spillede meget computer, var ikke særlig dygtig i fagene og jeg var ikke god til at fortælle mine egne holdninger og tanker.

Jeg kom til Lindersvold efter en lang periode, hvor jeg havde været hjemme, haft meget fravær i skolen og var meget nedtrykt.

Det hele startede med en meget dårlig oplevelse på min gamle skole, som jeg havde svært ved at komme over. Så blev jeg tilbudt at komme til Lindersvold, først på opholdsstedet, som min mor ikke ville gå med til.

I stedet startede jeg på Heldagsskolen, hvor jeg nu bliver hentet hjemmefra hver dag. I starten besøgte skolen mig hjemme, hvor vi arbejdede meget stille og roligt i langsomt tempo, ved at gå ture, lave skolearbejde og have lange samtaler.

Efter et stykke tid kom jeg oftere til skolen, først 2 dage om ugen, senere fuld tid. Jeg syntes, at det har været rigtig godt for mig at komme til Lindersvold.

Hvad jeg har lært

• Jeg er blevet meget mere social og åben for andre.
  • Jeg er blevet rigtig god til at komme med forslag og egne ideer.
  • Jeg er meget dygtigere end jeg var dengang.
  • Jeg har også oplevet mange nye ting og flyttet grænser, f.eks. rejste jeg for første gang til Spanien sammen med Lindersvold.
  • Jeg har også holdt mange fremvisninger og taler til folkeeksamenerne, og læst digte op til efterårskoncerten.
  • Jeg har spillet teater foran mange mennesker.

Alt dette har f.eks. gjort, at jeg er blevet meget mere selvsikker, hvilket gjorde at jeg klarede de mundtlige afgangsprøver bedre, end jeg ellers havde gjort.

Jeg har også nået mange personlige mål

• Jeg har fået 12 i mundtlig engelsk ved hjælp af min disposition.
  • Jeg har lært at spille skuespil
  • Jeg har rejst flere gange i dette år
  • Jeg har lært mange praktiske færdigheder
  • Jeg har været i praktik i en børnehave
  • Jeg er blevet bedre til at arbejde selvstændigt
  • Jeg er blevet optaget på SOSU-uddannelsen, hvilket har været min drøm i lang tid.

Læs de seneste artikler her

Det bedste var at hjælpe de andre

Det er ikke præmierne, Emil husker bedst. Men oplevelsen af at kunne hjælpe sine kammerater. En heldagsskoleelev fortæller om sine oplevelser til OL i efteråret 2022.