Turboforløb tilbud på Lindersvold · Sjælland

Nu kan børn med faglige udfordringer i skolen få intensive læringsforløb her på Lindersvold. Erfaringer fra tidligere projekter viser, at korte forløb kan have en langvarig effekt.
Heldagsskolen Lindersvold har i flere år haft ry for at være et godt sted til børn og unge, der trænger til en ny start. Nu begynder vi at arbejde systematisk med kortvarige, intensive undervisningsforløb, de såkaldte turbo-forløb.

Korte, intensive forløb kan gøre en stor forskel

Forskningen viser, at turboforløb kan give store faglige fremskridt for børn og unge med udfordringer i skolen. Vores korte forløb er for børn og unge, der har faglige udfordringer eller som har mistet motivationen og gejsten til at lære. Vi tilbyder at de i en kortere eller længere periode får et individuelt tilrettelagt undervisningsforløb med klare og enkle målsætninger. Vi har naturligvis fokus på den faglige del af undervisningen, hvor vi arbejder med varieret og anvendelsesorienteret undervisning og bruger vores store udendørsarealer.

Trivsel og selv tillid er en forudsætning for faglig udvikling

Forskningen viser også, at arbejdet med social og personlig udvikling er afgørende for at øge elevers trivsel, selvtillid og faglig udvikling. Faktisk er miljøskiftet en afgørende forudsætning for at eleverne rykker sig. Så selvom hensigten er at styrke elevernes faglighed, fokuserer vores turboforløb også på motivation, selvtillid og koncentration. Det er nemlig afgørende parametre, hvis vores elever også på den lange bane skal få glæde af turboforløbene. Vores turboforløb kan vare alt mellem en og seks måneder.

Turboforløb tilbud på Lindersvold

Heldagsskolen Lindersvold tilbyder turboforløb til børn og unge på mellemtrin og i udskolingen. Et turboforløb er et intensivt læringsforløb for elever, der har faglige udfordringer eller som er kørt trætte i skolearbejdet. Vi tilbyder et individuelt undervisningsforløb, der er nøje tilpasset til den enkeltes forudsætninger og særlige behov.

Målet er at styrke elevens skoleglæde og faglighed, og hjælpe eleven tilbage til ordinær skolegang. Forskningen viser, at turboforløb kan give store faglige fremskridt for børn og unge med udfordringer i skolen.

Heldagsskolen på Lindersvold er godkendt som dagbehandlingstilbud efter Servicelovens § 52 stk. 3. Faxe kommune fører tilsyn med tilbuddet.

BLOG

Læs de seneste artikler her

Barnet før diagnosen

Heldagsskolen Lindersvold har stor erfaring med børn med autisme og andre diagnoser. Forstander Marianne Grim fortæller, at skolens medarbejdere altid ser barnet før diagnosen.

Det bedste var at hjælpe de andre

Det er ikke præmierne, Emil husker bedst. Men oplevelsen af at kunne hjælpe sine kammerater. En heldagsskoleelev fortæller om sine oplevelser til OL i efteråret 2022.

ADRESSE

Heldagsskolen på Lindersvold